Scratch Programlama Eğitimi İzmir: Kodlama Atölyesi

İzmir’deki kodlama atölyemizde Scratch ile tanışın! Scratch, çocuklar için interaktif hikayeler, oyunlar ve animasyonlar oluşturmanın kolay ve eğlenceli bir yoludur. Bu eğitimde, Scratch’in blok tabanlı programlama mantığını öğrenerek kendi projelerinizi geliştirmeyi deneyimleyeceksiniz.

Kimler Katılabilir?

  • İlkokul ve ortaokul öğrencileri
  • Yaratıcılıklarını geliştirmek isteyen çocuklar
  • Programlama dünyasına adım atmak isteyen herkes

Scratch Programlama Eğitimi İçin Ön Bilgi Gereksinimi

Önceden herhangi bir programlama bilgisine ihtiyacınız yok! Scratch, basit ve renkli bloklarla programlama yapmanın keyifli yolunu sunar.

Eğitim İçeriği

  1. Scratch’e Giriş ve Temel Kavramlar
    • Scratch Arayüzü ve Özellikleri
    • Bloklar ve Kodlama Mantığı
    • Sprite’lar ve Sahne Oluşturma
  2. Animasyon ve Oyun Geliştirme
    • Hareket ve Ses Kontrolleri
    • Oyun Tasarlama ve Skor Sistemi
    • Animasyonlu Hikayeler Oluşturma
  3. Scratch Projeleri ve Paylaşımı
    • Scratch Topluluğu ve Proje Galerileri
    • Kendi Scratch Projelerini Oluşturma
    • Projelerin Diğerlerine Gösterilmesi ve Geri Bildirim Alınması
  4. Eğitimin Amaçları
    • Bloklar aracılığıyla temel programlama mantığını öğretmek
    • Çocukların kendi interaktif animasyonlarını ve oyunlarını oluşturabilmesini sağlamak
    • Scratch ile yaratıcılıklarını kullanarak özgün projeler geliştirmelerini sağlamak
    • Scratch ile kodlama dünyasına giriş yapmak isteyenlere temel bilgileri vermek

Scratch eğitimlerimiz hafta içi ve hafta sonları düzenlenmektedir. Siz de çocuğunuzun yaratıcılığını geliştirmesini ve programlama dünyasına adım atmasını istiyorsanız, hemen kayıt olun!

6 Aylık Eğitim Müfredatı

  1. Ay: Scratch’e Giriş ve Temel Kavramlar

Hafta 1: Scratch’e Giriş

  • Scratch platformunun tanıtımı
  • Scratch hesabı oluşturma ve giriş yapma
  • Arayüzün tanıtımı: Sahne, sprite’lar, bloklar
  • İlk proje: Basit bir animasyon oluşturma

Hafta 2: Hareket ve Görünüm Blokları

  • Hareket bloklarının kullanımı
  • Görünüm blokları ile sprite’ların değiştirilmesi
  • Proje: Hareket eden ve değişen bir karakter oluşturma

Hafta 3: Ses ve Olaylar

  • Ses bloklarının tanıtımı ve kullanımı
  • Olay blokları: Tıklama, tuş basımı gibi olaylar
  • Proje: Ses eklenen basit bir animasyon

Hafta 4: Kontrol Blokları

  • Kontrol blokları: Döngüler ve koşullar
  • Basit döngüler ve koşullar kullanarak animasyon oluşturma
  • Proje: Döngüler ve koşullar içeren bir hikaye anlatımı
  1. Ay: Gelişmiş Kontrol ve Algılama

Hafta 5: Algılama Blokları

  • Algılama bloklarının tanıtımı ve kullanımı
  • Fare konumu, dokunma ve renk algılama
  • Proje: Algılama blokları kullanarak etkileşimli bir animasyon

Hafta 6: Değişkenler ve Mesajlar

  • Değişkenlerin tanıtımı ve kullanımı
  • Mesaj gönderme ve alma ile etkileşim
  • Proje: Değişken ve mesajlar kullanarak bir oyun geliştirme

Hafta 7: Kalem ve Çizim Blokları

  • Kalem blokları ile çizim yapma
  • Çizim komutları ve renk değiştirme
  • Proje: Scratch ile basit bir resim çizme uygulaması

Hafta 8: Daha Karmaşık Kontrol Yapıları

  • İleri seviye döngüler ve koşullar
  • İç içe döngüler ve koşullar kullanarak karmaşık projeler
  • Proje: İleri seviye kontrol yapıları kullanarak etkileşimli bir hikaye oluşturma
  1. Ay: İleri Seviye Projeler

Hafta 9: Oyun Tasarımı 1

  • Basit bir oyun tasarımının temelleri
  • Oyun mekaniği: Karakter hareketi, puanlama sistemi
  • Proje: Basit bir platform oyunu oluşturma

Hafta 10: Oyun Tasarımı 2

  • Oyun geliştirme: Engeller, düşmanlar ve seviyeler
  • Proje: Gelişmiş özellikler ekleyerek oyunu genişletme

Hafta 11: Oyun Tasarımı 3

  • Oyun geliştirme: Geri bildirim ve geliştirme
  • Proje: Oyunu tamamlayarak test etme ve hata ayıklama

Hafta 12: Oyun Tasarımı 4

  • Oyun geliştirme: Son rötuşlar ve iyileştirmeler
  • Proje: Tamamlanan oyunun sunumu ve geri bildirim
  1. Ay: Hikaye Anlatımı ve Animasyonlar

Hafta 13: Hikaye Anlatımı 1

  • Hikaye anlatımının temelleri
  • Karakterler ve sahneler oluşturma
  • Proje: Basit bir hikaye animasyonu oluşturma

Hafta 14: Hikaye Anlatımı 2

  • Hikayeyi genişletme: Daha fazla karakter ve sahne ekleme
  • Animasyonlu diyaloglar ve etkileşimler
  • Proje: Genişletilmiş bir hikaye animasyonu oluşturma

Hafta 15: Hikaye Anlatımı 3

  • Gelişmiş animasyon teknikleri
  • Karakterlerin hareketli ve etkileşimli hale getirilmesi
  • Proje: Gelişmiş animasyon teknikleri kullanarak hikayeyi geliştirme

Hafta 16: Hikaye Anlatımı 4

  • Animasyonun tamamlanması ve düzenlenmesi
  • Hikayeyi test etme ve hata ayıklama
  • Proje: Tamamlanan hikayenin sunumu ve geri bildirim
  1. Ay: Müzik ve Ses ile Projeler

Hafta 17: Müzik ve Ses 1

  • Scratch’te müzik ve ses ekleme
  • Basit müzik ve ses efektleri oluşturma
  • Proje: Ses ve müzik eklenmiş basit bir animasyon

Hafta 18: Müzik ve Ses 2

  • Müzik kompozisyonu ve ses efektleri geliştirme
  • Proje: Gelişmiş ses efektleri ve müzik eklenmiş bir animasyon

Hafta 19: Müzik ve Ses 3

  • Seslerin senkronizasyonu ve zamanlama
  • Proje: Senkronize edilmiş sesler ve müzik ile animasyon oluşturma

Hafta 20: Müzik ve Ses 4

  • Ses ve müzik projelerinin tamamlanması ve test edilmesi
  • Proje: Tamamlanan projenin sunumu ve geri bildirim
  1. Ay: Kapsamlı Projeler ve Değerlendirme

Hafta 21: Kapsamlı Proje Planlama

  • Büyük bir proje için planlama ve hazırlık
  • Proje fikirlerinin geliştirilmesi ve seçilmesi
  • Görev: Öğrencilerin kendi projelerini geliştirmesi

Hafta 22: Kapsamlı Proje Geliştirme

  • Öğrencilerin seçtikleri projeler üzerinde çalışma
  • Kodlama ve animasyon geliştirme
  • Ara kontroller ve geri bildirimler

Hafta 23: Kapsamlı Proje Tamamlama

  • Projelerin tamamlanması
  • Test ve hata ayıklama süreçleri
  • Sunum hazırlıkları

Hafta 24: Proje Sunumları ve Değerlendirme

  • Öğrencilerin projelerini sunması
  • Projelerin değerlendirilmesi ve geri bildirim
  • Genel değerlendirme ve kapanış

Hakkımızda

2019’dan bu yana eğitim alanında robotik kodlama müfredatlarında çeşitlilik sunarak, ihtiyaçlarınıza yönelik en etkili öğrenme deneyimlerini sağlıyoruz. Eğer robotik kodlama dünyasında kendinizi geliştirmek istiyorsanız, sizin için harika müfredatlarımız var.

Bir eğitmenle aynı odada olup, diğer öğrencilerle etkileşim halinde olmanın sizin için değerli olduğunu biliyoruz. Robotik kodlama kurslarımız, interaktif tartışma ve grup projeleriyle dolu bir ortam sunarak konuları derinlemesine anlayıp, sorularınızı paylaşarak öğrenmeyi daha keyifli ve verimli hale getiriyor.

Kendi hızınızda ve yaş grubunda çalışmayı tercih ediyorsanız bize katılabilirsiniz. Robotik kodlama eğitim materyallerimize her zaman erişim sağlayabilir, kendi kendinize öğrenme sürecinizi yönlendirebilirsiniz.

Sizin için en uygun öğrenme deneyimini yaratmak için buradayız. Robotik kodlama dünyasına adım atmak ve kendi yeteneklerinizi geliştirmek için bize katılın, birlikte teknolojiye yön verelim!

Konumumuz

AdresBostanlı, 6345 Sokak No:35 Zemin Kat, 35590 Karşıyaka/İzmir

Çalışma saatleri

Açık ⋅ Kapanış saati: 21:00

Son Yazılar