Uygulamalı 3 Boyutlu Baskı ve Tasarım Eğitimi İzmir: Teknoloji Atölyesi
İzmir’deki teknoloji atölyemizde 3 Boyutlu Baskı ve Tasarım ile tanışın! Bu eğitim, katılımcılara 3D baskı teknolojisinin temellerini öğretirken kendi tasarımlarını oluşturmayı ve basmayı deneyimleme fırsatı sunar.
Kimler Katılabilir?
- Hobi olarak 3 boyutlu tasarım ve baskıya ilgi duyanlar
- Mühendislik ve tasarım alanında kariyer yapmak isteyenler
- Kendine özgü ürünler tasarlamak isteyenler
Uygulamalı 3 Boyutlu Baskı ve Tasarım Eğitimi İçin Ön Bilgi Gereksinimi
Önceden herhangi bir 3 boyutlu tasarım veya baskı bilgisine ihtiyacınız yok! Bu eğitim, temel düzeyde başlayarak katılımcılara adım adım 3D baskı sürecini öğretir.
Eğitim İçeriği
- 3 Boyutlu Baskı Teknolojisi ve Temelleri
- 3D Baskı Nedir ve Nasıl Çalışır?
- 3D Modelleme Yazılımları ve Araçları
- Farklı 3D Baskı Teknolojileri ve Malzemeleri
- 3 Boyutlu Modelleme ve Tasarım
- Temel 3D Modelleme Kavramları
- 3D Tasarım Yazılımlarının Kullanımı
- Özgün Tasarımlar Oluşturma ve Düzenleme
- Uygulamalı 3 Boyutlu Baskı Projeleri
- Kendi 3D Modelini Oluşturma ve Hazırlama
- 3 Boyutlu Baskı Sürecinde Adımlar
- Gerçekleştirilebilirlik ve Test Aşamaları
- Eğitimin Amaçları
- Katılımcılara 3 boyutlu baskı teknolojisinin temellerini ve işleyişini öğretmek
- 3 boyutlu modelleme ve tasarım yazılımlarını kullanarak kendi tasarımlarını oluşturma yeteneği kazandırmak
- Uygulamalı projeler üzerinden 3 boyutlu baskı sürecini deneyimleme fırsatı sunmak
3 Boyutlu Baskı ve Tasarım eğitimlerimiz hafta içi ve hafta sonları düzenlenmektedir. Siz de İzmir’de bu teknolojiyle tanışmak ve kendinizi geliştirmek istiyorsanız, hemen kayıt olun!
Elbette, Tinkercad kullanılarak çocuklar için hazırlanmış 3 aylık bir “Uygulamalı 3 Boyutlu Baskı ve Tasarım Eğitimi” müfredatı aşağıda yer almaktadır. Bu müfredat, çocukların temel 3D tasarım ve baskı becerilerini öğrenmelerine olanak tanır. Her hafta 1 gün, her biri 2 ders saati sürecek şekilde planlanmıştır.
3 Aylık Eğitim Müfredatı
- Ay: Temel Kavramlar ve Tinkercad’e Giriş
Hafta 1: 3D Baskıya ve Tinkercad’e Giriş
- 3D baskının temelleri ve kullanım alanları
- Tinkercad arayüzü ve temel araçlar
- Tinkercad hesap oluşturma ve arayüz tanıtımı
- İlk proje: Basit bir nesne tasarlama (örneğin, bir isim etiketi)
Hafta 2: Temel Geometrik Şekiller
- Temel geometrik şekillerin tanıtımı (küp, silindir, küre, prizma vb.)
- Şekilleri hareket ettirme, döndürme ve ölçeklendirme
- Şekilleri birleştirme ve çıkarma
- Proje: Geometrik şekiller kullanarak basit bir obje tasarlama (örneğin, kalemlik)
Hafta 3: Grup ve Hizalama Araçları
- Nesneleri gruplama ve hizalama araçlarının kullanımı
- Gruplama ve hizalama ile kompleks yapılar oluşturma
- Proje: Gruplama ve hizalama kullanarak daha karmaşık bir obje tasarlama (örneğin, robot figürü)
Hafta 4: Delikler ve Kesme İşlemleri
- Delik araçlarının kullanımı
- Nesneler üzerinde kesme ve delik açma işlemleri
- Proje: Delikler ve kesme işlemleri kullanarak işlevsel bir obje tasarlama (örneğin, anahtarlık)
- Ay: İleri Seviye Tasarım ve Projeler
Hafta 5: Metin ve Gravür Eklemek
- Metin aracı kullanımı ve metin ekleme
- Metni objelere gravür yapma ve 3D baskıya hazırlama
- Proje: Üzerinde isim veya mesaj bulunan bir obje tasarlama (örneğin, isim levhası)
Hafta 6: Kompleks Yapılar ve Modeller
- Çoklu parçalar ve birleşik yapılar oluşturma
- Karmaşık yapıların planlanması ve tasarımı
- Proje: Kompleks bir yapı tasarlama (örneğin, mini ev veya kale)
Hafta 7: Hareketli Parçalar Tasarımı
- Hareketli parçalar ve menteşe tasarımı
- Hareketli parçaların işlevsel olarak tasarlanması
- Proje: Hareketli parçalara sahip bir obje tasarlama (örneğin, açılabilir bir kutu)
Hafta 8: Özelleştirilmiş Projeler
- Öğrencilerin kendi projelerini seçmeleri ve planlamaları
- Tasarım sürecinin adım adım takibi ve desteklenmesi
- Proje: Öğrencinin seçtiği özgün bir tasarımı oluşturma ve baskıya hazırlama
- Ay: Prototipler ve İleri Projeler
Hafta 9: Fonksiyonel Parçalar Tasarımı
- Fonksiyonel ve pratik objeler tasarlama
- Tasarımın işlevsellik açısından değerlendirilmesi
- Proje: Fonksiyonel bir obje tasarlama (örneğin, telefon standı veya kancalar)
Hafta 10: 3D Yazıcı Ayarları ve Dilimleme
- 3D yazıcı ayarları ve dilimleme yazılımı kullanımı
- Cura veya benzeri dilimleme yazılımlarının tanıtımı
- Proje: Bir tasarımı dilimleme ve baskıya hazırlama
Hafta 11: Baskı ve Test
- Öğrencilerin tasarımlarının yazdırılması
- Baskı sonrası temizlik ve montaj işlemleri
- Proje: Basılan objeleri test etme ve değerlendirme
Hafta 12: Final Projeleri ve Sunumlar
- Öğrencilerin son projelerini tamamlaması ve sunuma hazırlaması
- Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi
- Sertifika töreni ve genel değerlendirme