WEDO 2.0 Eğitimi: Çocuklar İçin Programlama Atölyesi
Çocuklar için eğlenceli ve öğretici bir programlama deneyimi olan WEDO 2.0 ile tanışın! Bu eğitim, çocuklara temel programlama ve mühendislik kavramlarını eğlenceli bir şekilde öğretirken kendi robotlarını yapma ve programlama yeteneklerini geliştirme fırsatı sunar.
Kimler Katılabilir?
- Okul öncesi ve ilköğretim öğrencileri
- Temel programlama ve mühendislik becerilerini geliştirmek isteyen çocuklar
- Kendi robotlarını yaparak eğlenmek isteyen çocuklar
WEDO 2.0 Eğitimi İçin Ön Bilgi Gereksinimi
Önceden herhangi bir programlama deneyimine ihtiyacınız yok! WEDO 2.0, kullanıcı dostu arayüzü ve adım adım yönergeleri ile çocukların kolayca öğrenmesini sağlar.
Eğitim İçeriği
- WEDO 2.0 Nedir ve Nasıl Çalışır?
- WEDO 2.0 Kiti Tanıtımı
- Temel Mühendislik Kavramları
- Programlama Blokları ve İşlevleri
- WEDO 2.0 Robotlarının Yapımı ve Programlanması
- Robot Parçalarının Tanıtımı ve Kullanımı
- Robotların Montajı ve Ayarlanması
- Temel Programlama Örnekleri ve Uygulamaları
- WEDO 2.0 Projeleri ve Uygulamaları
- Robotik Kolların ve Sensörlerin Kullanımı
- Özgün Proje Geliştirme ve Sunum
- Eğlenceli ve Eğitici Oyunlarla Programlama Öğrenimi
- Eğitimin Amaçları
- Çocuklara temel programlama ve mühendislik kavramlarını öğretmek
- WEDO 2.0 kiti ile robotların yapımını ve programlamasını öğretmek
- Katılımcıların kendi robotlarını tasarlama ve geliştirme yeteneklerini kazandırmak
- Uygulamalı projeler üzerinden eğlenerek öğrenmelerini sağlamak
WEDO 2.0 eğitimlerimiz hafta içi ve hafta sonları düzenlenmektedir. Çocuğunuzun WEDO 2.0 ile eğlenerek öğrenmesini ve yeni beceriler kazanmasını istiyorsanız, hemen kayıt olun!
6 Aylık Eğitim Müfredatı
- Ay: Temel Kavramlar ve WeDo 2.0’a Giriş
Hafta 1: WeDo 2.0’a Giriş
- WeDo 2.0 setinin tanıtımı ve bileşenleri
- WeDo 2.0 yazılımının kurulumu ve arayüz tanıtımı
- İlk proje: Basit bir robot oluşturma ve tanıtımı
Hafta 2: Temel Yapı ve Motorlar
- Temel yapı taşları ve motor kullanımı
- Motorun nasıl bağlanacağı ve çalıştırılacağı
- Proje: Motorlu bir araç tasarlama ve hareket ettirme
Hafta 3: Hareket Komutları ve Sensörler
- Hareket komutlarının kullanımı
- Mesafe sensörü ve eğim sensörünün tanıtımı
- Proje: Sensörler kullanarak basit bir engelden kaçan robot
Hafta 4: Temel Programlama Kavramları
- Temel programlama blokları: Başlatma, döngüler, durdurma
- Basit programlama aktiviteleri
- Proje: Döngüler kullanarak bir robot hareketi tasarlama
- Ay: Proje Temelli Öğrenme ve Sensörler
Hafta 5: Mesafe Sensörü Kullanımı
- Mesafe sensörünün detaylı kullanımı
- Mesafe sensörü ile etkileşimli projeler
- Proje: Mesafe sensörü kullanarak bir engelden kaçan araç
Hafta 6: Eğim Sensörü Kullanımı
- Eğim sensörünün detaylı kullanımı
- Eğim sensörü ile eğim değişikliklerine tepki veren projeler
- Proje: Eğim sensörü ile eğime göre hareket eden bir robot
Hafta 7: İleri Seviye Programlama Blokları
- Koşullu ifadeler ve karar verme blokları
- Karmaşık programlama yapıları
- Proje: Koşullu ifadeler kullanarak bir görev gerçekleştiren robot
Hafta 8: Temel Projeler ve İnteraktif Görevler
- Öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirecek interaktif görevler
- Proje: Engellerden kaçınan ve belirli bir rotayı takip eden bir robot
- Ay: Bilim ve Mühendislik Uygulamaları
Hafta 9: Basit Makineler ve Mekanik Sistemler
- Basit makineler: Kaldıraçlar, dişliler ve makaralar
- Mekanik sistemler ve WeDo 2.0 ile entegrasyonu
- Proje: Basit makineler kullanarak bir robot tasarımı
Hafta 10: Doğa ve Çevre Projeleri
- Doğa ve çevre konularında projeler
- Proje: Doğa olaylarını simüle eden bir robot (örneğin, bir deprem simülatörü)
Hafta 11: Hayvan ve Bitki Modelleri
- Hayvan ve bitki davranışlarını simüle eden projeler
- Proje: Bir hayvanın hareketlerini ve davranışlarını taklit eden bir robot
Hafta 12: Bilimsel Araştırma ve Veri Toplama
- Veri toplama ve analiz yöntemleri
- Proje: Eğim sensörü ile veri toplayarak bir deney gerçekleştirme
- Ay: Yaratıcı Projeler ve Hikaye Anlatımı
Hafta 13: Hikaye Anlatımı ve Animasyonlar
- Robotlar ile hikaye anlatımı teknikleri
- Proje: Basit bir hikaye anlatımı için robot tasarımı ve programlanması
Hafta 14: Sanat ve Tasarım Projeleri
- Sanat ve tasarım projeleri için WeDo 2.0 kullanımı
- Proje: Sanatsal bir hareket sergileyen robot tasarımı
Hafta 15: Müzik ve Ses Projeleri
- WeDo 2.0 ile müzik ve ses efektleri kullanımı
- Proje: Müzik çalan veya ses efektleriyle etkileşimli bir robot
Hafta 16: Yaratıcı Projeler ve Serbest Çalışma
- Öğrencilerin kendi projelerini seçmeleri ve geliştirmeleri
- Proje: Öğrencilerin ilgi alanlarına göre özgün bir proje geliştirme
- Ay: İleri Seviye Projeler ve Yarışmalar
Hafta 17: Robot Yarışmaları ve Görevler
- Yarışma temelli görevler ve etkinlikler
- Proje: Bir yarışma için robot tasarımı ve programlanması
Hafta 18: İleri Seviye Sensör Kullanımı
- Çoklu sensörler kullanarak daha karmaşık projeler
- Proje: İleri seviye sensör kullanımı ile etkileşimli bir robot
Hafta 19: Ekip Çalışması ve İşbirliği
- Grup çalışmaları ve takım projeleri
- Proje: Bir grup projesi tasarlama ve gerçekleştirme
Hafta 20: İleri Seviye Programlama Teknikleri
- Daha karmaşık programlama yapıları ve teknikleri
- Proje: İleri seviye programlama gerektiren bir görev
- Ay: Kapsamlı Projeler ve Değerlendirme
Hafta 21: Büyük Proje Planlama
- Büyük bir proje için planlama ve hazırlık
- Proje fikirlerinin geliştirilmesi ve seçilmesi
- Görev: Öğrencilerin kendi projelerini geliştirmesi
Hafta 22: Büyük Proje Geliştirme
- Öğrencilerin seçtikleri projeler üzerinde çalışma
- Kodlama ve robot tasarımı
- Ara kontroller ve geri bildirimler
Hafta 23: Büyük Proje Tamamlama
- Projelerin tamamlanması
- Test ve hata ayıklama süreçleri
- Sunum hazırlıkları
Hafta 24: Proje Sunumları ve Değerlendirme
- Öğrencilerin projelerini sunması
- Projelerin değerlendirilmesi ve geri bildirim
- Genel değerlendirme ve kapanış